Vi har ledigt ännu imorgon när Finland firar Självständighetsdag! Jag har planera att imorgon skall vi gå på dvärgsnautserpromenad, igen.  Det är roligt och hälsosamt, frisk luft, bra sälskap och motion åt hundarna!

Peppis öga är riktigt bra igen och jag är glad. Jag bli alltid så orolig när det är något fel med mina hundar, fast det skulle "bara" vara ögöninflamation.

Vad har vi gjort? Ja vi var med Lasse på fredagen på lydnadsträningarna och hälsa på, vi öva lite också och det gick bra fast där var ganska mycket annat som hände! På lördagen städa jag och sen gick vi en härlig promenad i skogen, vintern är nog vacker!

Om Lasse har hela tiden varit modig, så nu börjar han vara också ganska självständig och tycker att man inte alltid behöver matte med sig på sina äventyr..? Vi most helt tydligt träna extra mycket på" hörseln." Min lilla kelpie har lite svårt att alltid höra när jag kallar honom tillbaka från grannens gård. Och han borde inte äns vara på Sirpas gård!

 

Ihanaa kun on pitkä viikonloppu, kiitos Itsenäisyyspäivän! Suunnitelmissa on, että huomenna mennään luusereiden käppänäkävelylle, taas. Se vaan on niin hauskaa ja samalla saa raikasta ulkoilmaa ja voi nauttia hyvästä seurasta ja koiratkin tule liikutettua!

Pepin silmä on selvästi parempi ja se on helpotus! Minä kun aina huolestun, vaikka kyseessä olisi "vain" silmätulehdus.

Mitä onkaan tehty? perjantaina olimme Lassen kanssa tokotreeneissä katselemassa ja hiukan piti itsekin "harjoitella" lähinnä häiriön sietämistä harjoiteltiin, sitä olikin riittävästi. Eilen siivosin ja sitten palkaksi siitä teimme ihanan kävelyn metsässä. talvinen metsä on kyllä niin kaunis!

Jos Lasse on kokoajan ollut rohkea, niin nyt se alkaa myös olemaan itsenäinen, ei hän tarvitse "mammaa" joka paikkaan mukaan vaan välillä käydään ihan yksin( ja luvatta) seikkailemassa..? Meidän täytyy selvästi panostaa kuuntelemisen jaloon taitoon. Pikkukelpien on selvästi vaikeaa kuulla kutsua silloin kun hän seikkailee naapurin Sirpan pihalla! Ja Lassenhan pitäisi olla vain omalla pihalla?!