Blaah.. jag har varit sjuk några dagar och Lasse tycker att det är det värsta som finns! Fast det har varit bara lite feber och mycket snuva så har jag varit som en trasa, stackars Lasse som har hamna att bara vara med mig i sängen. Men han har nog varit jättesnällt! Fast hela tiden orkar han inte bara vara? Då är matorna i en stor hög och farten är hård!!

Men idag känner jag mig redan bättre, så imorgon ska Lasse slippa på åsen och springa ordentligt. Nu sover han bredvid mig snällt och snart ska han få sin kvällsmat. Han äter ännu också tre gånger i dagen, men det passar oss riktigt bra. På måndagen vägde han 13,8kg så han växer också ännu ganska mycke?

 

Blaah! Flunssa iski, pientä kuumeta ja paljon räkää. Lassesta tämä on ihan kauheata. vaikka kuumetta ei ole ollut paljon niin olo on kuin tiskirätillä.. Lasse parka joka on vain maannut sängyssä minun kanssa. Muta uskomattoman kiltisti Lasse on kyllä ollut, vaikka välillä hepulin sattuessa kaikki matot ovat kasassa ja muutenkin kaikki on hetkessä sekaisin?

Mutta onneksi tänään on jo parempi olo, huomenna Lasse pääsee harjulle päästelemään ihan kunnolla. Nyt Lasse nukkuu kiltisti jalkojeni vieressä ja kohta se saa iltaruoan. Lasse syö edelleen  kolme kertaa päivässä, mutta se sopii meille ihan hyvin. Kasvukaan ei osoita hiljenemisen merkejä, maanantaina Lasse painoi 13.8kg!