Nu är den mörkaste tiden förbi och vi väntar på solen. Julen gick bra och Lasse fick några paket och Peppi förstås också. Med Lasse har vi varit på röntgen 13.12 och väntar att få officiella resultaten vilken dag som hälst.. Spännande!

I aglityn har vi inte träningar i hallen nu vid jultiden, men vi har nog träna lite ändo varje vecka. Före julen så var vi ute på planet och träna med Marika och hennes kelpien Rico. Det var jättebra träningar, fast det blev sen lite bråttom med julförberedelser? Sammanarbetet fungera bättre än tidigare och jag kännde att vi kan och vi kommer att klara av det här, fast Lasse är så snabb! Men han lär sig hela tiden bättre att läsa banan så det bli nog bra.  Igår var vi till Esbo och träna med Hanna och Pauliina. Det var också bra träningar, fast vi han inte träna det som var svårt på banan, utan vi "fastna" redan i början av banan. Men vi träna det var vi behövde träna

Det har varit ganska stormit på andra juldagen hit. Min bil tänkte bli pannkaka när ett staket föll omkull, men Velde flytta på min bil just i tid, några timmar senare hade staketet sedan fallit omkull. Igår gick vi  iskogen och titta på träden som hade fallit omkull också. Naturen har sina krafter, det ska man väll inte glömma. Men snö har vi inte ännu och om jag få säga så det gör ingenting. Jag är inte vintermänniska

Vi ska också flytta, till Lojo. Vi köper en radhus lägenhet därifrån. Tyvärr är inte gården så stor som jag skulle ha velat, men man kan bara inte få allting. Som tröst så finns där en hel den skogar i närheten. Nu bor vi mitt på åkern och om man vill gå till skogen, most man gå först några kilometer mitt i centrum, eller ta bilen..?. På det här bli det förändring attminstone i mars,när vi flyttar.

Peppi mår bra nu och på morgonen gick hon riktigt ivrigt och skulle inte komma hem! Vau! Jag har bokat mera tider till fysioterapin för henne och hoppas att när det är vår så kan Peppi följa med mig till skogen och njuta av livet. Men någon agility kommer hon inte att träna mera, tyvärr. Fast sätt och vis så kan det vara hälsosamt till mig och till min attityd. Nu most jag konsentrera mig totalt på Lasse i agility. Tidigare så har det inte varit så "viktigt" utan närmast roligt, när Peppi ändo har varit min tävlingshund nummer 1!! Och jag hade planera att tävla ännu några år med henne, men allt gå inte så som man planerar?

Vuoden pimein päivä on ohi ja odotan jo kevättä ihan riemulla! Joulu sujui hyvin ja Lasse sekä Peppi saivat lahjoja lasse kävi lonkkakuvissa 13.12 ja tulosten pitäisi tulla minä päivänä hyvänsä: jännää!!

Agilityssä meillä on joulutauko, m utta silti olen harjoitellut jotain pientä joka viikko. Viime viikolla kaiken joulukiireen keskellä vietimme Marikan kanssa hauskan illan ulkokentällä agilityä treenaten. Eilen oltiin Hannan ja Pauliinan kanssa sporttiksella treenaamassa ja vaikka me ei koskaan sinne putki/pujottelu kohtaan saakka päästy, niin meille oli sopivasti silti haastetta. Kivat treenit!

Sää on ollut myrskyisä varsinkin Tapaninpäivänä, kun tuuli kaatoi puita, repi kattoja irti jne. Minunkin pienestä Micrasta meinasi tulla pannukakku, kun pysäköintipaikan aita alkoi kallistua uhkaavasti, onneksi Velde siirsi Micran alta pois, ennenkuin aita kokonaan kaatui. Eilen harjulla ihmeteltiin kaatuneita puita ja totesin että kyllä luonnon voimia vaan pitää kunnioittaa.

Me olemme muuttamassa, Lohjalle, maliskuussa. Ostamme sieltä pätkän rivitalosta. Piha ei ole kovinkaan iso, mutta kaikkea ei vain voi saada. Toisalta siellä on metsä ihan nurkan takana, kun nyt asumme keskellä peltoa. Metsään mennäkseen pitää ensin kävellä muutama kilometri keskustan läpi tai ajaa autolla... Jatkossa metsään pääsee helpolla!

Pepi voi nyt aika hyvin ja tänä aamuna se suorastaan hinkui lenkille. Pepille on varattu lisää fysioterapiaa ja toiveena on että kevään tullen Peppi pääsee mukaan metsään juoksemaan. Agilityt on kyllä liidelty Pepin osalta, mutta ehkä siinäkin on jotain hyvää. Nyt minä keskityn ihan oikeasti Lassen kanssa agilityyn, kun tähän saakka me on vain vähän tehty jotain. Peppi on kuitenkin ollut se koira jonka kanssa oli tarkoitus kisata"tosissaan" vuosi-pari. Mutta näin ne suunnitelmat muuttuu.