Våren kommer nog, sakta men säkert. Idag hade vi första lydnadsträningarna ute! Det most väll vara ett tecken på våren eller hur? Snö var det tillräckligt på planet, men Lass bryr sig inte om såna små saker. Lika glad och fartfylld som alltid.

Vad har vi gjort? Ja vi har hitta på ett nytt hobby, vi åker med sparkkälken! eller jag åker och Lasse springer och vilken fart, mycke behöver jag inte sparka fart när Lasse har säle på sig och kälken kommer i fart så då susar det bara, väldigt roligt tycker jag, men Linda tyckte att jag borde ha en hjälm på huvudet På ricktigt så är meningen att Lasse ska trava, men det gör han nog väldigt lite. Vi ska gå och testa en springmatta, om det skulle vara lösningen till vårt trav? Lasse travar fint, men han gör det allför lite. När han är fri så springer han fult och i kopplet så går han, när han inte härjar i snön...

Min semester ta slut idag och det känns som om den börja förs igår? Har packa saker i lådor och nu börjar Lasse lite undra vad det är som jag håller på? tror att nästä gång hinner jag blogga först efter flyttningen, men sen kommer det bilder om nya lägenheten också?

Kevät tulee hitaasti mutta varmasti. Tänään alkoi tokon ulkokausi, eikö se ole kevään merkki? Lumista kyllä oli, mutta räystästä tippui tänään vettä oikein lupaavasti. Lassea ei luminen kenttä haitannut, yhtä iloinen ja vauhdikas kuin aina.

Mitä onkaan tehty? Uutta meille on meidän vauhdikas potkukelkkailu. Lasse juoksee valjaissa ja minä saan kyytiä kelkalla. Eipä siinä paljon tarvitse lisää vauhtia potkia, sen kun nauttii vauhdista, Tosin Lindan mielestä minulla pitäisi olla kypärä päässä Oikeasti tarkoituksena on että Lasse ravaisi kelkan kera, mutta mutta... Ensi viikolla mennään testaamaan juoksumattoa. Joska sillä saisin Lassen ravaamaan? Vapaana Lasse porhaltaa parasta laukkaa ja taluttimessa se kävelee tai remuaa lumessa?

Minun loma päättyy tänään, miten se on mahdollista, vastahan se alkoi! Muuttolaatikoita alkaa jo kertyä ja siltikään kaapit eivät tyhjene? Lassea on nyt alkanut kiinnostamaan tämä pakkaaminen eikä se mitenkään helpota pakkaamista...

Luultavasti tämä blogin kirjoittaminen jää nyt tauolle kunnes ollaan muutettu, mutta sitten tulee päivitys ja kuvia uudesta kodista?