Och idag börjar jag min andra semestervecka! Det här skulle passa till mig, att jobba var annan vecka och vara ledig var annan vecka! Kan man göra så här också i fortsättningen? Det kändes inte alls jobbigt att jobba 5 dagar när man viste att snart har man ledigt igen:)

Peppi och Lasse fick lite vila när vi jobba och nu skall de igen orka delta på kurser, träningar osv, men först ska hundarna på sköt och jag och Veli-Matti ska på semester resa! Vi ska på måndagen resa till Nådendal och bada där tre härliga dagar! Mat och massage hör till paketet. Det här har jag väntat på!

Hundarna ska skötas av min snäll familj, dvs. Peppi reser till Karkkila hos min syster och Lasse bli i Nummela hos mina föräldrar. Jag tackar i förväg och undrar om de vet var de har lovat? Pepi ställer säkert inte till med något större, men Lasse kan jag tänka mig att hitta på ett och annat?

Och när vi kommer hem på onsdagen ska jag hastigt hämta Peppi hem för vi har träningarna på kvällen! Det ger jag inte upp med något lite? Fast jag vet nog inte om vi kan gå och träna nästa vecka? 

Igår var Peppi halt!  På morgonen när vi vackna så gick hon bara med tre ben och högra framfoten höll hon bara i luften!! Jag hade lång dag på jobbet och hade inte möjlighet att ta henne till veterinären, men Niina som är djurfysioterapeut kom på kvällen och titta på Peppi, Tack snälla Nina!

Otroligt nog så hitta hon inte häller något fel eller ömt på foten? Så vi fundera om Peppi slog tårna på onsdagens träningarna och var bara känslig och ville ha lite uppmärksamhet? Det fick hon attminstone och idag har hon inget fel på tassarna, fast jag tycker att hon får vila sig ännu imorgon och sen tittar vi vad det händer när hon kommer igång igen? Och om det är något så ringer jag till veterinären på måndagen, hoppas allt är ok?

 

Tänään alkaa minun toinen lomaviikko! Minulle sopisi hyvin että töitä olisi vain joka toinen viikko! Työ ei tuntunut edes työltä kun tiesi että kohta on taas lomaa:)

Peppi ja Lasse saivat levätä tämän viikon ja loman kunniaksi on tiedossa taas kursseja ja treeniä. Huomenna on piirin agilitykoulutus, jossa olen mukana järjestelijän ominaisuudessa. Sitten maanantaina alkaa tosiloma kun koirat viedään hoitoon ja suunnataan kohti Naantalia ja kylpylää! Ihanaa, hyvää ruokaa, hierontaa ja uimista tietysti!  Koirat pääsevät hoitoon, Peppi Karkkilaan Leenan luokse ja Lasse menee vanhempien luo. Peppi tuskin keksii mitään ihmeellistä, mutta Lassesta en ole ihan varma?

Kun keskiviikkona kotiudumme hyvin levänneinä onkin kiire jo treeneihin! Tosin pieni kysymysmerkki leijuu treenien yllä, kun Peppi ontui eilen! Aamulla se oli täysin kolmijalkainen ja iltaa kohti se hiukan "parani" ja laittoi jo varpaita lattiaan. Onneksi Niina tuli hätiin ja ihmeteltiin yhdessä tassua, joka ei ollut mistään kipeä, arka tai lämmin, mutta koira vain ei käyttänyt sitä? Ainakin Peppi sai huomiota ja rapsutusta ja ilmeisesti se auttoi, koska tänään Peppi ei onnu! Huomisen se saa kyllä vielä ottaa levon kannalta ja sitten katsotaan miten käy kun arki taas alkaa? tarvittaessa vien se maanantaina lääkäriin? Toivottavasti ei tarvitse?